2015. szeptember 22., kedd

Tejszínes-cukkinis tricolore spagetti

Legutóbbi olaszországi utam során szereztem be ezt a színes, ízesített spagetti tésztát (a piros paradicsomos, a zöld spenótos), melyet nagyon szeretek egy kis plusz ízt ad az ételeknek. Spagettit nagyon sokféle szósszal lehet elkészíteni, nekem ez a kedvencem :-)


Hozzávalók 2 személyre:
25 dkg spagetti tészta (kifőzéséhez 1 l víz és csipet só)
1 evőkanál olaj
1 közepes cukkini
10 dkg bacon szalonna
1 szál újhagyma
200 ml tejszín
2 gerezd fokhagyma
1 teáskanál só
1 csipet bors
oregánó

Elkészítés:
A tésztát sós, forró vízben kifőzzük. Én ehhez egy mikróban használható tésztakifőző edényt használtam, szerintem ezzel sokkal egyszerűbb. Körülbelül ez 10-12 perc, ezalatt el is készül a szósz.
A cukkiniket alaposan megmossuk, (én nem szoktam meghámozni) és felkockázzuk a szalonnával és az újhagymával együtt. Egy serpenyőben olajat hevítünk és beletesszük a bacont és az újhagymát 5 percig pirítjuk.

Ha megpirult hozzáadjuk a fokhagymát és a felkockázott cukkinit, majd pároljuk 10 percig.


Míg a cukkini párolódik elkészítjük a szószt. Egy tálban elkeverjük a tejszínt a sóval.a borssal és az oregánóval. A tejszínes keveréket a cukkinikhez adjuk.


Ha a tejszín besűrűsödik hozzáadjuk a kifőtt tésztát és összekeverjük. Forrón, sajttal megszórva tálaljuk. Remélem Ti is kipróbáljátok, isteni finom :-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése