2016. január 20., szerda

Parmezános-aszalt paradicsomos grissini

Volt szerencsém néhány napot Olaszországban tölteni, mi mást hozhattam volna haza, mint aszalt paradicsomot. Gondolkodtam mihez használhatnám fel, idő hiányában ez a sós, olasz "ropogtatnivaló" lett a befutó. Tökéletes választás volt :-)

Hozzávalók 10 db-hoz: 
15 dkg liszt (BL55)
1 dl víz
5 dkg reszelt parmezán sajt
3 db aszalt paradicsom
1 csomag instant élesztő
1 kiskanál cukor
csipet só
ízlés szerint szárított rozmaring

A mártogatóshoz:
1 dl tejföl
1 teáskanál házi fokhagymakrém (recept itt: http://gasztrovagans.blogspot.hu/2016/01/hazi-fokhagymakrem.html)

Elkészítés:
A hozzávalókból tésztát gyúrunk (robotgépben csináltam mert nekem sokkal egyszerűbb), majd meleg helyen kelni hagyjuk minimum 30 percig.




Ha megkelt a tészta kinyújtjuk és vékony csíkokat vágunk, majd kb. ujjnyi vastag pálcikává sodorjuk a csíkokat. Nem törekedtem az egyenletes pálcikákra, szeretem ha különböző méretűek és rusztikusak.




Sütőlapra helyezzük és előmelegített 200 C fokos sütőben 15-18 perc alatt aranybarnára sütjük. Önmagában is tökéletes, de én házi fokhagymás mártogatóssal szeretem igazán.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése