2016. január 23., szombat

Chili con carne, ahogy én szeretem

Szeretem az egytálételeket, mert könnyű elkészíteni és nem kell sokat mosogatni :-) Darált húsi épp nem volt itthon, de volt egy darab sertéshús a fagyasztóban. Gondoltam robotgéppel pár perc alatt összeállítom az alapot, aztán magára hagyom, míg kész nem lesz, ennél egyszerűbben nem is csinálhatnék ebédet. Tudom az eredeti chili con carne kukorica nélkül készül, de én nem tudom elképzelni ezt a fogást anélkül, mindig teszek bele. Kakaópor helyett jó minőségű csokoládét is tehetünk bele, a fűszerekkel együtt csodás ízt ad neki. 


Hozzávalók 4 személyre:
420 g darált sertés vagy marhahús
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 db sárgarépa
1 evőkanál kókuszolaj
2 kisebb paradicsom
200 ml paradicsompüré
100 ml víz vagy barna sör vagy húsalaplé
1 kiskanál római kömény
1 kiskanál fahéj
1 kiskanál chili pehely
1 evőkanál holland kakaópor
1 kiskanál só és bors
250 g konzerv bab
200 g kukorica

Elkészítés:
Robotgépben felaprítjuk a húst, a hagymákat és a sárgarépát. 


Egy serpenyőben kevés olajon megpirítjuk a húsos masszát. 5-6 perc után hozzáadjuk a vizet, a paradicsompürét, a felkockázott paradicsomot, majd ízesítjük sóval, borssal, római köménnyel, fahéjjal és chilivel. Fedő alatt kb. fél óráig főzzük közepes lángon, míg besűrűsödik a szósz. 




5 perccel a főzési idő vége előtt hozzáadjuk a babot és a kukoricát, valamint a kakaóport. 


Tálalhatjuk, főtt rizzsel, tésztával is, de az én kedvenc "köretem" hozzá a sajtos tortilla chips. A kész tortilla lapokat háromszög alakúra vágjunk, megszórjuk reszelt sajttal és sütőben 7-8 perc alatt 200 C fokon megsütjük. 


Nálam ez a tökéletes párosítás, próbáljátok ki :-) Melegen, egy kis tejföllel és újhagymával azonnal fogyaszthatjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése