2016. január 11., hétfő

Gyros fokhagymás mártogatóssal

Nagyon kedvelem a gyrost, főleg ha pita helyett tortillában tálalják. Laktató ebéd vagy vacsora, egyszerű összeállítani, sokféle zöldséggel "dúsíthatjuk", és így legalább úgy érezzük, hogy valami egészségeset eszünk :-) 


Hozzávalók 2 db-hoz:
2 db tortilla lap
15 dkg tarjacsíkok
1 evőkanál gyros fűszerkeverék
1 teáskanál olívaolaj
1 db nagyobb paradicsom
fél fej vöröshagyma
1 marék jégsaláta

A mártogatóshoz:
10 dkg uborka
1 dl joghurt
1 teáskanál fokhagymapor
csipet só és bors

Elkészítés:
A husikat bepácoljuk a fűszerkeverék és olaj segítségével. Jól összeforgatjuk, majd pár órára hűtőbe rakjuk. Az a legjobb, ha előző éjszaka már elkészítjük, így másnapra teljesen összeérnek az ízek. Sajnos én ennyire nem voltam előrelátó, most csak 1 órát állt a hűtőben, de így is nagyon finom lett.


A mártogatós elkészítésével érdemes kezdeni, és a tálalásig hűtőben pihentetni. Az uborkát felkockázzuk, majd a többi hozzávalóval összekeverjük, és állni hagyjuk. 


Egy serpenyőben olaj nélkül kisütjük a bepácolt húsokat, én azt szeretem ha jól megpirul, mert szerintem így még ízesebb lesz. A tortilla lapokat sütőben vagy grillen felmelegítjük, én egyszerűen a húsokra raktam a serpenyőben, így megspórolva a grill serpenyő tisztítását:-) 




Közben előkészíthetjük a többi hozzávalót, felkarikázzuk a paradicsomot és a hagymát, a salátát kis darabokra tépkedjük. kezdődhet is az összeállítás, rétegezzük a hozzávalókat tetszőleges mennyiségben, rákanalazunk az uborkás szószból, majd feltekerjük (a tortilla lap alját először behajtjuk, majd a 2 oldalát ráhajtjuk, és alufóliába tekerjük a könnyebb fogyaszthatóság érdekében) a megtöltött tortillát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése