2016. augusztus 20., szombat

"Kínai" szilvalekvár

Szilvalekvárt még nem csináltam mert nem kedvelem a szilvát. De valahogy most mégis megkívántam, és valamilyen fűszeres változatot szerettem volna. Szétnéztem a fűszeres polcon és hát a kínai ötfűszerkeverék tűnt jó választásnak, mivel fahéj, gyömbér, bors amúgy is került volna bele. Így még több ízt kapott, szerintem tökéletes választás volt. IR diétások, cukorbetegek is fogyaszthatják.


Hozzávalók 2 db 4 dl-es üveghez:
1,2 kiló szilva (jó érett legyen)
1 tasak 3in1 dzsemfix
4 evőkanél eritrit
1 teáskanál kínai ötfűszerkeverék

Elkészítés:
A szilvát jól megmossuk és kimagozzuk. Robotgépben pürésítjük, majd egy lábasban elkezdjük melegíteni. Hozzáadjuk a dzsemfixet, az eritritet és a fűszerkeveréket. Állandó keverés mellett 5-10 percig forraljuk, majd sterilizált üvegekbe töltjük. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése