2016. április 4., hétfő

Gyors, kelesztés nélküli hawaii pizza

Volt egy kisebb darab friss ananászom, felét megettem, másik fele pont elég volt ehhez a kisebb méretű pizzához. Szerintem a sonkához jól illik mindenféle gyümölcs, különösen az ananász.


Hozzávalók 1 db pizzához:
A pizzatésztához:
1 pohár liszt (BL55)
1 evőkanál olívaolaj
6 dkg élesztő (instant)
fél pohár langyos víz
1 teáskanál porcukor

A szószhoz:
1 dl tejföl
1 dl majonéz
ízlés szerint só, bors és fokhagymapor

A feltéthez:
5 dkg ananász
5 dkg sonka
5 dkg gouda sajt

Elkészítés:
2,5 dl-es poharat használtam segítségül. A vizet, az élesztőt és a porcukrot mikróba melegítettem, vigyázva, hogy ne forrósodjon meg, mert akkor elhalnak az élesztőgombák. A liszthez adjuk az olajat, majd az élesztős keveréket. 


Egynemű tésztává gyúrjuk, majd kinyújtjuk (elég kézzel széthúzni) és a sütőlapra helyezzük (jelen esetben egy 18 cm-es kapcsos tortaforma alját használtam). 




A szósz hozzávalóit összekeverjük és megkenjük vele  pizzát, majd tetszés szerint megpakoljuk sonkával és ananásszal, végén a sajttal. 



Előmelegített 220 C fokos sütőben 10-12 percig sütjük. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése