2016. október 16., vasárnap

Panzanella, az olasz kenyérsaláta

Olasz rusztikus kenyérsaláta, melynek alapja a paradicsom. Olaszország különböző tájegységein eltérően készítik (mint szinte mindent :-)), én most a saját verziómat készítettem el. Az eredeti receptben lilahagyma és fokhagyma is szerepel, ezt most kihagytam, újhagymával helyettesítettem. Könnyű elkészíteni, gyors vacsora. Azonnal is fogyasztható, de jót tesz neki ha pár órát hagyjuk állni, hogy jól összeérjenek az ízek.


Hozzávalók 2 személyre:
A salátához:
2 db szikkadt kenyér vagy zsemle (én olívás-tökmagos csavart zsemlét használtam)
5 db paradicsom
1 db kígyóuborka (kb.20 dkg)
1 marék újhagyma

Az öntethez:
6 evőkanál olívaolaj
3 evőkanál fehérborecet
só és bors ízlés szerint
1 marék morzsolt bazsalikom

A tálaláshoz:
4-5 főtt tojás

Elkészítés:
A kenyeret vagy zsemlét kockára vágjuk és száraz serpenyőben 5 percig pirítjuk. Felkockázzuk az uborkát, a paradicsomot, és felkarikázzuk az újhagymát.
Az öntet hozzávalóit elkeverjük. 



Egy tálban összekeverjük a pirított kenyérkockákat, a paradicsomot, az uborkát, az újhagymát és az öntetet.


Főtt tojással tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése