2016. június 18., szombat

Eperdzsem eritrittel

A lekvárokkal, dzsemekkel bajban vagyok, a boltiakat nem szeretem (sokat kóstoltam), az igazi "nagymama lekvárját" a cukortartalma miatt nem fogyaszthatom, így maradt a próbálkozás valami egészséges de mégis finom dzsem kimunkálása érdekében. Számos próbálkozás után ez a verzió lett a befutó. Az eritrit-et cukorbetegek is fogyaszthatják, nullkalóriás, így diétába is jól beilleszthető. Ízre szerintem nincs különbség  a cukorral készített társaihoz képest. Minden gyümölccsel jól működik.


Hozzávalók 3 üveghez:
1 kg érett eper
15 dkg eritrit (aki édesebben szereti, tehet bele többet)
1 tasak 3 in 1 dzsemfix

Elkészítés:
Az epret megmossuk, megtisztítjuk, és egy lábasban főzni kezdjük az eritrittel. 15-20 percig főzzük, míg az eper levet enged és kezd szétfőni. (Folyamatosan keverjük, ne hagyjuk magára, nehogy odaégjen). Én darabosan szeretem de aki nem, az botturmix segítségével simára turmixolhatja. 


Hozzáadjuk a dzsemfixet és további 3-5 percig főzzük. Steril üvegekbe töltjük, a tetejét szorosan rázárjuk, majd 5 percre fejre állítjuk az üvegeket. 


Kész is a cukormentes saját készítésű eperdzsemünk:-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése